Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2008 08:35 - "МИСТЕР СЕНКО...." ЕПИЛОГ
Автор: dhinkov Категория: Забавление   
Прочетен: 1645 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 03.02.2009 20:31


        Не съм суеверен и не вярвам много на пророци и врачки. Не посетих даже леля Ванга, въпреки че бе заръчала да и ида. Преди години батето ходи при нея, търсейки лек и утеха за семейните си злополуки. Тя знаела името ми и искала да ми каже нещо лично. Трябвало да нося бучка захар, спала под възглавницата ми. Понякога разказвах това, за да се правя на интересен. Всъщност, не исках да знам бъдещето си. Губеше се интригата и може би щях да се изкуся да опитам да го променя.   За влъхвите и пророкуването се сетих много по-късно, след    осмомартенско празненство  в столичен ресторант. Неуважението си към този вулгарен празник, показвах, като на гуляя се проявявах твърде гадничко. На мушката ми попадна другаря директор, който уединено въртеше флирт със съблазнителната плановичка. Безцеремонно и шумно се настаних на масата им и съвсем на място започнах да му обяснявам, че ако иска да стане“Старши I степен”, трябва да напусне, защото никой в института не е успял да стане. Със смях посрешнах заплахите му, с довода, че да се съдере, по-малко няма как да ми плаща, а не може и да се лиши от мен, зашото спестявах валута “II направление”. Това се отчиташе от по-големите началници. Плановичката се кикотеше. Не на глупостите ми, а защото под покривката галех коляното и.        Малко по-късно видях директора да говори поверително с партийния секретар, като ме сочеше с пръст и мяташе злобни погледи. Партийният проведе с мен нравоучителен, покровителствен разговор. Всъщност се свеждаше до това, че вече съм много пиян и трябва да си ходя, а утре ще разгледа поведението ми с партийния и профактив. Контрирах го съчувствено и съжалително, че вместо да работи по изобличаването на класовия враг и за утвърждаване идеите на Партията по места и особено на запад командировъчно, го занимават с разнищване на махленски клюки, сдобряване след пиянски свади и замазване на любовни изневерни авантюри. Довърших с лековатото “Да му цапнем пуйно сто грама на екс а? Аз черпя!”      На другата сутрин, махмурлийски трябваше да си дам равносметка. Тогава имено се сетих за пророкуванията. Изведнъж разбрах, че моите истински влъхви са били подменени с факири, фокусници и измамнички. Те убиха детето, а вълшебствата грубо извратиха. После на мястото на пророците-факири се появиха екзекуторите, в лицето на Директора, Партийният секретар и институтската курва. Те продължиха престъпленията: убиваха човешкото в човека, а морала превърнаха в неприлична дума.      ПОСЛЕСЛОВ      Аз успях да стана истински асистент, даже доцент. За професор ми липсваше партиен ценз. Добре че нямах много пари, че кой знае какви щях да ги свърша.       Ходех си най-законно осиромашал /Мистер Сенко/, патех си от смешките които пусках за началници//Факирът Мити/, с червени уши и син задник /Медузата Багра/, резултат от политически залитания. Мислех, че имам своя лична свобода. Всъщност се оказа  поне свободно поведение.      Екзекуторите произнесоха присъдите си: Директорът-:”Гадно копеле, ще видиш ти!..”-в интимен диалог.      Плановичката-“Мани го тоа!Голем несериозник! На колежки, обидена, че не откликвам на лъстивите и погледи и намигания. Най тежка бе присъдата на Партийния- “Той е ВОЛНОДУМЕЦ!”- обявена гласно пред актива от подмазвачи- нещо много опасно, което изключваше кариера и пътувания на запад. Окончателно и завинаги!     Глупаци. Не гонех кариера и не обичам да лижа мед през стъкло.          За малко да пропусна - Изпълни се пророкуването на баба: Започнах да пиша, когато пораснах. На седемдесет и три години!     


Тагове:   епилог,   МИСТЕР,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dhinkov
Категория: Забавление
Прочетен: 265277
Постинги: 112
Коментари: 127
Гласове: 625
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031