Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2008 10:59 - МИСТЕР СЕНКО, ФАКИРЪТ МИТИ и MЕДУЗАТА БАГРА I I
Автор: dhinkov Категория: Забавление   
Прочетен: 1647 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.11.2008 10:33


       Та да си дойдем на думата, с присвивки на показалеца, Мистер Сенко ме прикани на сцената и ме обяви за “асистент”. Сто камбани звънтяха в ушите ми. Като през сън чух да ми казва тихо, с метален глас, без да мърда устни: ”Сега мойто момче, искам да се вдървиш и да кротуваш докато трае номера, а на вечерното ще те пусна безплатно.” Така започна фаталния за мен номер      ВИСЯЩ ВЪВ ВЪЗДУХА       Аз се вдървих, а Мистер Сенко и сценичния работник бай Симо, ме хванаха за главата и краката, пренесоха ме и положиха на една паянтова маса. Метнаха ми един газов зелен шал, през който се кокорех. Мистер Сенко започна да размахва над мен ръце, като диригент. Такъв бях виждал на кино. Тогава се случи ужасното: Усетих трептене и чух добре познатото ми ромолене и проскърцване на крика. Извъртях очи и видях зад кулисите бай Симо усърдно да     върти манивелата. При театрални представления, понякога ми даваха това да го правя аз. Значи всичко е лъжа и измама! Сто тъпана задумкаха в главата ми.      СБОГОМ МОЕ ВЪЛШЕБНО ДЕТСТВО!      ссссбогомСбогом мое вълшеБях ограбен, подигран, унизен, извратено овъзрастен. Идеше ми да скоча и да издрусам една ръченица във въздуха и така да си го върна, но металния глас, сякаш усетил нещо, ме вцепени: “Седи мирен, щото!..” Силно ми се припишка и не знам дали не пуснах малко. Като на сън си спомням прекарването на обръч през мен и моето “приземяване”, лекото пошляпване по бузата, уж да ме извади от “транс” и уплашените удивени погледи на другарчетата, когато се връщах на мястото си. Забравих сеанса, загубих всякакъв интерес към сцената, а бях зает с мисли вече не за моята възраст. В салона ме върна провикването: “ А къде е оня,      “НЕЗАКОННО ОСИРОМАШЕЛИЯТ”      По онова време, след девети септември, се водеха процеси срещу “незаконно забогателите” от жестока експлоатация, класови престъпления и кражби по време на фашизма. Ето защо тази шега много допадна на зрителите, но за съжаление сега тя се отнасяше за моята особа. Това беше МОЕТО ПЪРВО ОРИСВАНЕ. То звучеше горе-долу така: КОЙТО ПОЗВОЛЯВА ДА СИ ПРАВЯТ С НЕГО ФОКУСИ, ЦЯЛ ЖИВОТ ЩЕ ХОДИ СИРОМАХ!  Мистер Сенко извади една машинка досущ като мелничка за орехи. Вкарваше от едната страна бели хартийки, а от другата при завъртане се изнизваха нови новенички двайсетолевки. Печатарка за пари. Накара ме да завъртя и се убедя в действието и да обявя че “няма лъжа, няма измама”. Използвах моментното му разсейване и бързо извъртях няколко банкноти, без дори да си правя труда да пъхам бели листчета. Зрителите завистници се развикаха от салона и ме предадоха. Мистер Сенко ме натири, но аз бях успял да пъхна в    бездънните си джобове изчопканото. Не изпитвах нито срам нито гузност от деянието си. Ето ги почти веднага, първите плодове от загубата на детството.        Бай Лазар, бозаджията, дълго и подозрително оглеждаше двайсетолеките и с пъшкане заяви, че може да ги приеме, но на половина стойност. Веднага се съгласих и моите другарчета, които бях довел да черпя, с блъсканица протягаха мръсни ръце към чиниите с пасти. Единственото, което исках от тях бе, да не ме наричат “незаконно осиромашелият”, както вече беше плъзнало в селото, а “АСИСТЕНТЪТ”. Имиджът и сега и тогава се заплащаше. На другия ден, на видно място на витрината тези банкноти бяха лепнати, с разкривен надпис с химически молив “Банкноти печатани лично от Мистер Сенко. Предадени от АСИСТЕНТА.” Продадох авторското си право за две бози и шоколад “Кравата с телето”.           “Кир-кир-кир” - сърцато се смееше баба, когато след няколко дни и разказвах за фокусите и случката с мистер Сенко. “Ама много та бива да си измишлюваш. Идинь день, кат`порастниш, писарь шъ станиш!” Тя нито на йота не ми повярва. От тогава, започнах най нагло да лъжа, за да ми повярват. Така печелех известност, любов, рейтинг, власт, пари, уважение... всичко! /Самоуважението зачеркнете!/.     ******


Тагове:   Мити,   МИСТЕР,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dhinkov
Категория: Забавление
Прочетен: 265274
Постинги: 112
Коментари: 127
Гласове: 625
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031